2018. február 10., szombat

Új közlekedési koncepció Egernek II

Szeretnék világosan leszögezni, támogatom az IMCS (Intermodális Csomópont) megépítését. Az, hogy a kormány sem maradéktalanul támogatja az ügyet a jelenlegi formájában is azt mutatja, hogy a városvezetés jelenlegi elképzelése koncepcionálisan is hagy kívánni való maga mögött.

Nincs ideális megoldás, ha nem akarunk komoly pénzeket költeni új infrastruktúrára. Felmerülhetne az igény például, hogy a várnál a szilvásváradi vasút alagútba kerüljön, és ott létesüljön egy új földalatti állomás. Az egri vár érdemelne egy ilyen igényes megoldást, ami egy a városközponthoz valóban elérhető állomást is jelenthetné, és a Zárkándy teljes visszaépítése is lehetővé tenné de én is azt mondom, hogy ennek kevés a realitása. Ha valaki másképp gondolja, szívesen veszem a kommenteket.

Sokan kritizálták az ötletemet, hogy az egri főállomás a rendező területén kerüljön kialakításra. Ez valóban csak akkor egy elfogadható ötlet, ha beintegráljuk a helyi és kistérségi buszjáratokat a tervbe. Eger egy erős forgalmú állomás lehetne, és az átmenő rendezés sokkal szerencsésebb, gyors továbbjutást lehetővé téve a vonatoknak új felnémeti végállomásuk, illetve Szilvásvárad felé.

Külön-külön mutatom meg a tervezett buszvonalakat. Közös bennük, hogy a színháznál / líceumnál, régi busz-pályaudvarnál, a postánál és a Felsővárosban állnak meg, biztosítva igen sűrű bejutást a városközpontba az IMCS-tól és azonkívül tárják fel a város különböző részeit és jelentenek közvetlen kapcsolatot a központból, illetve az IMCS-től a környező falvakba.

  


A járatok csak illusztrációk, és pontosabb tervezést igényelnének.

Egy másik kommentelő javasolt egy tram-train megoldást. Ennek sem látom túl sok realitást, ha nem sikerül sok más problémát megoldani ebben az országban, de a buszok helyett én is szívesen látnám környezetkímélő árammal működő megoldásokat. Az elektromos járműveknél sok innováció várható a következő években, elektromos buszok válnak majd általánossá és akár önvezető autók is jelenthetnek kényelmes eljutást az IMCS-hoz / főállomáshoz. A város földrajza beszél egy villamos járat ellen, ha nem akarjuk egy olyan járatot látni, ami végig megy a Széchényi utcán. A troli is felmerült a nyolcvanas években.

Fontos továbbá, hogy Egerben tarifaközösség legyen. Új jegytípusok is szükségesek lennének. Eger - Budapest viszonylatban lenne egy jegytípus,ami csak a Eger Főállomástól Budapestig szólna, lenne egy vagy több vonatjegy plusz helyi közlekedés opció, ami egyaránt a buszokra és a vonatokon érvényesek lennének a tarifaközösség határain belül. Azon kívül persze helyi használatra átszálló jegyek, amelyek érvényesek lennének egy órán belül a tarifaközösség határain belül buszra és vonatra egyaránt, illetve a megszokott - de minden közlekedési eszközre érvényes tanulói és felnőttbérletek. 

A tarifahatárok húzása még szükséges megoldani. Sok példa akad tarifaközösségre, de sajnos jelenleg inkább külföldön.  

Az egyik kommentelő azt írta, hogy az is jó lenne, ha a vonatok egyszerűen megfordulnának a jelenlegi állomáson és mennének tovább Felnémetre. Az csak akkor támogatható véleményem szerint, amíg nem épül IMCS. Valóban javulást jelentene a jelenlegi helyzethez képest. Akkor is kell a Felsőváros állomást megépíteni a Tesco mellett, de ez egy elmozdulást jelentene a jó irányba. Hátránya, hogy a vonatok megfordulása is idővesztéssel járna, és ezt csak egy rövid távú megoldásnak tekinteném. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése